ၾကာပန္းေရအိုင္
(၁)
အေရာင္အဆင္းအန႕ံ ႏွင့္ျပည့္စုံေသာၾကာပန္းေရအိုင္ကို
က်ေနာ္တို႕ အိမ္မက္ မက္ခဲ့ၾကသည္။
ၾကာပန္းတို႕ ေပ်ာ္ေမြ႕ရာအရပ္သည္ ရာသီဝန္းက်င္
သာယာေအးခ်မ္းေသာ ကာန္သာယာတည္း။
ေရျမင့္ေသာကန္သာယာတြင္ ၾကာပန္းပြင့္တို႕
ပြင့္ေလ့၊ တင့္ေလ့႐ွိၾကပါသည္။
(၂)
မြန္တို႕၏ စာေပဖြ႕ံၿဖဳိးမွဳ အ႐ွိန္အဟုန္
ေလ်ာ့က်လာေနသည္ကို ကာလမ်ားစြာ
က်ေနာ္တို႕ျမင္ေတြ႕ ေနခဲ့ၾကပါသည္။
ေျမႏုရာ၊ ေရၾကည္ရာ လွည့္လည္ရင္း ဘီဘင္တို႕သည္
ထိုစာေပကို ဖန္းတီးခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္သည္။
စစ္၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြါးေရး အခက္ခဲမ်ားအၾကားမွ
ဘိုး၊ ေဘး တို႕သည္ ထိုစာေပတို႕ကို ထိန္းသိမ္းခဲ့ ၾကၿပီ။
ေခတ္ၿပဳိင္ကာလကို ထိေရာက္စြာ ကိုယ္စားျပဳႏိုင္ေသာ
စာေပတစ္ရပ္အျဖစ္ တည္သြားႏုိင္ရန္မွာ
က်ေနာ္တို႕၏ အလွည့္တာဝန္။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ နန္းသုံး၊ လႊတ္သုံး၊ ျဖစ္ခဲ့ေသာ စာေပ......။
တကၠသိုလ္ အဓိကဘာသာရပ္အျဖစ္ တည္႐ွိခဲ့ဖူးေသာ စာေပ......။
ေပ်ာက္ပ်က္မသြားသင့္ဟု ယံုၾကည္ၾကပါသည္။
႐ွင္သန္ေနေသာ ဘာသာစကား၊ စာေပတို႕သည္
ေခတ္ကာလ မ်ဳိးစုံကို ျဖတ္သန္းၿပီးေနာက္
အဆင့္တစ္ခုသို႕ ေရာက္႐ွိသြားတတ္ၿမဲပင္တည္း။
ေသဆုံးေနေသာ ဘာသာစာေပတို႔မွာမူ
သုံးစြဲသူမ႐ွိသေလာက္ျဖစ္ကာ ျပတိုက္မ်ားတြင္ ကိန္းဝပ္ၾကရသည္။
မြန္စာေပကို ျပတိုက္မ်ားတြင္ သီသန္႕ပညာ႐ွင္တို႕သာ
ေလ့လာစူးစမ္းရန္အတြက္ က်ေနာ္တုိ႕ မထားရစ္လိုၾကပါ။
စာေပေခတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျဖတ္သန္းၿပီးေနာက္
ျမန္မာကဗ်ာသည္ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မွဳ၏
အထက္ဆုံးသို႕ ေရာက္႐ွိေနေလၿပီ။
မြန္တို႕ ကဗ်ာမွာမူ ' ဝ ' ' န ' ' ရ ' အစ႐ွိသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္ခန္႕က တည္႐ွိခဲ့ေသာဂိုဏ္းမ်ား၊
ကဗ်ာဖြဲ႕နည္းႏွင့္ ကိုယ္စား ျပဳမွဳ အတိုင္းက်န္ရစ္ခဲ့ၿပီဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
(၃)
ေခတ္ကိုကိုယ္စား ျပဳႏိုင္ေသာ ကဗ်ာအျဖစ္႐ွင္သန္သြားရန္
က်ေနာ္တို႕ ႀကဳိးပမ္းၾကည့္ၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
(၄)
အဆင္း၊ အေရာင္၊ အန႕ံတို႕ ႏွင့္ျပည္စုံသည့္
ၾကာပန္းပြင့္တို႕ ေပ်ာ္ေမြ႕ ႐ွင္သန္ႏိုင္ေသာ ေရကန္တစ္ကန္ကို
က်ေနာ္တို႕ တည္ေဆာက္တူးေဖာ္ၾကည့္ၾကပါမည္။
စီစဥ္သူမ်ား
(၁)
အေရာင္အဆင္းအန႕ံ ႏွင့္ျပည့္စုံေသာၾကာပန္းေရအိုင္ကို
က်ေနာ္တို႕ အိမ္မက္ မက္ခဲ့ၾကသည္။
ၾကာပန္းတို႕ ေပ်ာ္ေမြ႕ရာအရပ္သည္ ရာသီဝန္းက်င္
သာယာေအးခ်မ္းေသာ ကာန္သာယာတည္း။
ေရျမင့္ေသာကန္သာယာတြင္ ၾကာပန္းပြင့္တို႕
ပြင့္ေလ့၊ တင့္ေလ့႐ွိၾကပါသည္။
(၂)
မြန္တို႕၏ စာေပဖြ႕ံၿဖဳိးမွဳ အ႐ွိန္အဟုန္
ေလ်ာ့က်လာေနသည္ကို ကာလမ်ားစြာ
က်ေနာ္တို႕ျမင္ေတြ႕ ေနခဲ့ၾကပါသည္။
ေျမႏုရာ၊ ေရၾကည္ရာ လွည့္လည္ရင္း ဘီဘင္တို႕သည္
ထိုစာေပကို ဖန္းတီးခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္သည္။
စစ္၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြါးေရး အခက္ခဲမ်ားအၾကားမွ
ဘိုး၊ ေဘး တို႕သည္ ထိုစာေပတို႕ကို ထိန္းသိမ္းခဲ့ ၾကၿပီ။
ေခတ္ၿပဳိင္ကာလကို ထိေရာက္စြာ ကိုယ္စားျပဳႏိုင္ေသာ
စာေပတစ္ရပ္အျဖစ္ တည္သြားႏုိင္ရန္မွာ
က်ေနာ္တို႕၏ အလွည့္တာဝန္။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ နန္းသုံး၊ လႊတ္သုံး၊ ျဖစ္ခဲ့ေသာ စာေပ......။
တကၠသိုလ္ အဓိကဘာသာရပ္အျဖစ္ တည္႐ွိခဲ့ဖူးေသာ စာေပ......။
ေပ်ာက္ပ်က္မသြားသင့္ဟု ယံုၾကည္ၾကပါသည္။
႐ွင္သန္ေနေသာ ဘာသာစကား၊ စာေပတို႕သည္
ေခတ္ကာလ မ်ဳိးစုံကို ျဖတ္သန္းၿပီးေနာက္
အဆင့္တစ္ခုသို႕ ေရာက္႐ွိသြားတတ္ၿမဲပင္တည္း။
ေသဆုံးေနေသာ ဘာသာစာေပတို႔မွာမူ
သုံးစြဲသူမ႐ွိသေလာက္ျဖစ္ကာ ျပတိုက္မ်ားတြင္ ကိန္းဝပ္ၾကရသည္။
မြန္စာေပကို ျပတိုက္မ်ားတြင္ သီသန္႕ပညာ႐ွင္တို႕သာ
ေလ့လာစူးစမ္းရန္အတြက္ က်ေနာ္တုိ႕ မထားရစ္လိုၾကပါ။
စာေပေခတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျဖတ္သန္းၿပီးေနာက္
ျမန္မာကဗ်ာသည္ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မွဳ၏
အထက္ဆုံးသို႕ ေရာက္႐ွိေနေလၿပီ။
မြန္တို႕ ကဗ်ာမွာမူ ' ဝ ' ' န ' ' ရ ' အစ႐ွိသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္ခန္႕က တည္႐ွိခဲ့ေသာဂိုဏ္းမ်ား၊
ကဗ်ာဖြဲ႕နည္းႏွင့္ ကိုယ္စား ျပဳမွဳ အတိုင္းက်န္ရစ္ခဲ့ၿပီဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
(၃)
ေခတ္ကိုကိုယ္စား ျပဳႏိုင္ေသာ ကဗ်ာအျဖစ္႐ွင္သန္သြားရန္
က်ေနာ္တို႕ ႀကဳိးပမ္းၾကည့္ၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
(၄)
အဆင္း၊ အေရာင္၊ အန႕ံတို႕ ႏွင့္ျပည္စုံသည့္
ၾကာပန္းပြင့္တို႕ ေပ်ာ္ေမြ႕ ႐ွင္သန္ႏိုင္ေသာ ေရကန္တစ္ကန္ကို
က်ေနာ္တို႕ တည္ေဆာက္တူးေဖာ္ၾကည့္ၾကပါမည္။
စီစဥ္သူမ်ား